Pokročilý uživateľ, čo potrebuje, sám si vie poradiť. Niekedy svoje požiadavky musi prispôsobiť svojim možnostiam, ale všetko, čo potrebuje vie si vyriešiť sám.
Predpoklady
Pokročilý užívateľ pracuje s Microsoft® OFFICE® úplne samostatne. Nie vždy používa najefektívnejšie nástroje, ale vytvoril si svoje postupy, pomocou ktorých dokáže realizovať všetky dokumenty.
V našom prípade berieme do úvahy vedomosti a zručnosti z MS Word® a MS Excel® na úrovní:
a) V MS Excel® je preňho samozrejmosťou je formatovanie buniek, vkladanie vzorcov.
b) MS Word®, okrem bežných vecí, zvláda:
Použitie a tvorbu dokumentov s hromadnou korešpondenciou
Prácu s textovými poľami
Prácu s obrázkami
Používať komentáre
Využívať formulárové poľa rôznych druhov
Vytvárať a používať tabuľky
Postup
Pre experta iba veľmi hrubý postup:
Stiahnite si zbalené súbory.
Rozbaľte a uložte na svoj H.D.D.. (Na rozbalenie budete potrebovať napríklad WinRAR. )
Spuste MS Excel® a v ňom zošit "KLASIFIKÁCIA.XLS" . POZOR! ZOŠIT OBSAHUJE MAKRÁ . POVOĽTE ICH!
Prepnite na zobrazenie hárku "TRIEDA" a prepíšte vzorové údaje na vaše. ( Niektoré bunky sú zamknuté - nepotrebujete ich prepisovať).
Podobne prepíšte aj údaje v hárku "ŽIAK".
Vyplňte údaje v hárku "RODINA".
Uložte zošit "KLASIFIKÁCIA.XLS".
Do hárkov "NEVYPLŇOVAŤ" a "NEVYPLŇOVAŤ!PLACHTA" nebudete potrebovať vstupovať (iba ak by ste menili štruktúru systému) - slúžia iba pre vnútornú potrebu Excelu. Hárky " PÔŽIČKY", "POCHVALY" a "TRESTY" budete používať priebežne počas školského roku.
V prípade wordovského dokumentu v prvom rade prerobte si hlavičky dokumentov na svoje podmienky ( hlavičky sú súčasťou dokumentu - nie ako orginálna wordovská hlavička, či päta)
NIEJE PROBLÉM CELÝ SYSTÉM, OD ZÁKLADOV, ZMENIŤ. PROSÍM PODEĽTE SA Z VÝSLEDKAMI SVOJEJ PRÁCE.
Tip
Je výhodnejšie presúnuť všetky šablóny do priečinka, kde si Word udržuje svoje vlastné šablóny, alebo nasmerovať Word do priečinka s tymýto šablónami. Potom ak spustite akciu "SÚBOR - NOVÝ" budete si môcť vybrať z ponúkaných šablón a tým budete pracovať za rovnakých podmienok ako pri novom dokumente.