Dokumentácia triedneho učiteľa

Začíname pracovať - POKROČILÝ

Pokročilý

Pokročilý uživateľ, čo potrebuje, sám si vie poradiť. Niekedy svoje požiadavky musi prispôsobiť svojim možnostiam, ale všetko, čo potrebuje vie si vyriešiť sám.

Predpoklady

Pokročilý užívateľ pracuje s Microsoft® OFFICE® úplne samostatne. Nie vždy používa najefektívnejšie nástroje, ale vytvoril si svoje postupy, pomocou ktorých dokáže realizovať všetky dokumenty.

V našom prípade berieme do úvahy vedomosti a zručnosti z MS Word® a MS Excel® na úrovní:
a) V MS Excel® je preňho samozrejmosťou je formatovanie buniek, vkladanie vzorcov.
b) MS Word®, okrem bežných vecí, zvláda:

  1. Použitie a tvorbu dokumentov s hromadnou korešpondenciou
  2. Prácu s textovými poľami
  3. Prácu s obrázkami
  4. Používať komentáre
  5. Využívať formulárové poľa rôznych druhov
  6. Vytvárať a používať tabuľky

Postup

Pre experta iba veľmi hrubý postup:

  1. Stiahnite si zbalené súbory.
  2. Rozbaľte a uložte na svoj H.D.D.. (Na rozbalenie budete potrebovať napríklad WinRAR. )
  3. Spuste MS Excel® a v ňom zošit "KLASIFIKÁCIA.XLS" . POZOR! ZOŠIT OBSAHUJE MAKRÁ . POVOĽTE ICH!
  4. Prepnite na zobrazenie hárku "TRIEDA" a prepíšte vzorové údaje na vaše. ( Niektoré bunky sú zamknuté - nepotrebujete ich prepisovať).
  5. Podobne prepíšte aj údaje v hárku "ŽIAK".
  6. Vyplňte údaje v hárku "RODINA".
  7. Uložte zošit "KLASIFIKÁCIA.XLS".

Do hárkov "NEVYPLŇOVAŤ" a "NEVYPLŇOVAŤ!PLACHTA" nebudete potrebovať vstupovať (iba ak by ste menili štruktúru systému) - slúžia iba pre vnútornú potrebu Excelu. Hárky " PÔŽIČKY", "POCHVALY" a "TRESTY" budete používať priebežne počas školského roku.

V prípade wordovského dokumentu v prvom rade prerobte si hlavičky dokumentov na svoje podmienky ( hlavičky sú súčasťou dokumentu - nie ako orginálna wordovská hlavička, či päta)

NIEJE PROBLÉM CELÝ SYSTÉM, OD ZÁKLADOV, ZMENIŤ. PROSÍM PODEĽTE SA Z VÝSLEDKAMI SVOJEJ PRÁCE.

Tip

Je výhodnejšie presúnuť všetky šablóny do priečinka, kde si Word udržuje svoje vlastné šablóny, alebo nasmerovať Word do priečinka s tymýto šablónami. Potom ak spustite akciu "SÚBOR - NOVÝ" budete si môcť vybrať z ponúkaných šablón a tým budete pracovať za rovnakých podmienok ako pri novom dokumente.

Zoznam dokumentov na stiahnutie

  1. Kompletný systém - vrátane tejto stránky (RAR) (cca. 15MB)
  2. Kompletná dokumentácia (PDF) (cca. 1,3MB)
  3. Excelovský zošit s dátami (XLS) (cca. 1,2MB)
  4. Kompletná sada výstupných dokumentov (RAR) ( cca.3,8MB)
  5. Jednotlivé dokumenty (neoznačené majú veľkosť v rozsahu od 10kB do 110kB)
  6. Ak máte záujem o vzory papierových formulárov prejdite do SERVIS - STIAHNITE SI FORMULÁRE

 

     

© Andrej Belovežčík, 2004 | e-mail: triedny@szm.sk | O systéme | Mapa stránok